Möhippa

Jag blev väckt av mams på fredagmorgon klockan 8.

Hon hade gjort frukost och hämtade in till sovrummet åt mig. Med på frukostbrickan fanns ett brev, med en lista grejer som skulle packas i en ryggsäck, samt en tågbiljett till tåget som gick kl 10, Karis-Kyrkslätt!

 

Sagt och gjort, var bara att packa väskan och sätta sig på tåget till Kyrkslätt.

När jag kom fram hann jag i en kort stund tänka, jaha så sitter man här då. Sedan såg jag Kjell stå och vifta med en ros. Han gav mig skjuts till Helsingfors, informera mig om att han egentligen inte får prata med mig.

Jag blev sedan dumpad utanför Helsingfors järnvägsstation med en nyckel.

Nyckeln gick till ett förvaringsskåp inne på stationen.

Där hittade jag en rosa t-shirt med silver grejs fastsydda på axlarna och text Best Before 18.9.2010. Ett nytt kuvert fanns även där, det stod endast Best Bar in Town.

Det var bara att gå till Mollys!

 

Där väntade kära vänner med dricka och uppgiften att jag skulle rita hur jag ser Peppe.

 

Efter detta fick jag skjuts med Bene, som även han blivit förbjuden att prata med mig!

 

Näst på schemat var Ansiktsbehandling och sminkning samt skumppa.

 

Efter det blev det picnic i Jockes lägenhet vid Hanken. Vädret tillät inte picnick i parken.

 

Ostar, kex, choklad och mera skumppa!

 

Sedan var det plötsligt bråttom och vi åkte iväg igen.

Rock the Pole stod det på fönstret till den lokalen vi gick in i.

Oj ojj, inte alls så lätt som det ser ut, men jäkligt roligt. Blåmärken överallt efteråt.

 

Sedan var det igen att åka iväg, denna gång hem till Karis.

Kvällen slutade hemma i mammas källare med bastu och bubbelbad, paj och godis och skumppa och trevligt sällskap!

 

Sedan ännu övernattning hos Jill.

 

Hade en så bra dag och otroligt roligt var det! Tack alla som var med!!

3 kommentarer

Filed under Bröllop

3 responses to “Möhippa

  1. kjell.fi

    Det var bara roligt att vara inblandad, fast det egentligen bara borde ha varit ni kvinnor =) Men jag körde ju bara dig från en punkt till en annan, så kanske det inte var så farligt =)Nu börjar det närma sig, om en vecka och 2dagar börjar vi vårt färd mot Sverige! Ha de gött

  2. omppeli

    Joooo så skoj de var!! De måst vi göra om :DMen vi tar Sviiiden först 🙂 KRAMAR!

Kommentera

