Lilla Jul, ros och ris!

Jag åkte från jobbet i onsdags för att sedan at tåget till Arlanda och vidare flyget hem till Finland.

Tåget var förstås nästan 45minuter sent, ingen förväntade sig något annat med tanke på att vi nu är inne på vinterhalvåret, och SJ fungerar knappt under varmare tider!!

Well, igen panik, för jag hade räknat med detta, så hade några timmar extra innan incheckning. Väl på Arland visade sig att även flyget är sent, 10min. till att börja med. I slutändan var flyget 45min sent, så 00.10 var jag i Helsingfors.

Tog väskan och traskade hem till Kjells nya plaza och övernattade där. Tack för det Kjell!!

 

På morgonen blev det frukostbuffe på Ekbergs, mums vad gott!

Tåget till Karis och lunch med Eva! Tid med mommo och sedan hem när mams slutade jobbet.

Strax efter att vi ätit med mamma börjar den sämre delen av lilljulen och mitt besök i Finland.

Jag började må illa oh gjorde det hela natten. Senare på natten fick jag återse allt jag ätit under dagen. Uäk!!

Mådde inge vidare på fredag, så syster och BabyBen fick lov att ligga i sängen hela dagen med mig och underhålla mig.

2030 dök eva upp igen och kag fick lov att stiga upp och klä på mig, vi skulle ju ut. Blev inte så mycket fest som tidigare planerat.

 

På lördag var det lillajulsmiddag och även lillebror och Andreas var med, hur skoj som helst. och paket fick jag!!!

Sedan bar det av mot ekenäs igen och jag tyckte jag mådde okej. Blev inte så vilt festat då heller men var skoj ändå.

 

Söndag tillbringades på båten hem över Ŗstersjön. Mående = urk! Och så har det fortsatt.

Så jaa detta med lillajulsfirande var inte på topp i år!

 

Här hemma har vi i alla fall fått lite julstämning.

Jag livnär mig på gul Fanta och blåbärssoppa och däremellan försöker jag äta något. Hoppas detta går över snart!

 

 

Första advent var i söndags. Nu är det inte länge kvar till jul och ännu mindre tid tills vi åker på bröllopsresa!!

1 kommentar

Filed under Okategoriserade

One response to “Lilla Jul, ros och ris!

  1. omppu

    Hopphej! Det var superbt att hengailee lite me er båda igen, kul vart de! Tror ja nu först börjar må bra haha! O snaaaart har ni lyxus honeymoon, wohoo! Lots of loooove :D! Här hänt väl dit o dat men ork int skriva nu men vi får ta å skvallra efter er loma sen, bara su sku få skype installerat hih!!! kramar!!

Kommentera

