Visiting Finland

Japp, det är vad jag gjort de senaste dagarna.
Åkte i onsdags efter jobbet iväg mot Arlanda, för att hoppa på flyget hem till Helsingfors. Där gick jag direkt till Mollys var maken befann sig. Bekanta bakom baren såväl som framför baren syntes till. Blev en stillsam kväll men ändå roligt, eftersom jag fick träffa några vänner.
Torsdagen lunchade vi tillsammans med Peter och försökte sedan leta reda på ett par nya jeans till mig. Mission Impossible. Så, inga nya byxor för mig.
Sedan hoppade jag på ett I tåg till Kottby var Marika mötte upp mig. Kvällen bestod sedan av skumppa, mat och cider. Mumsigt värre! Efter det gick jag tillbaka till bänsi-lägenheten och kollade film, Boner fick klara sig uta mig. Kollade annars på filmen I rymden finns inga känslor, rolig och bra film, väldigt beskrivande hur det kan vara att leva med någon med Asperger, samt hur en person med den diagnosen tänker. Se filmen!
Fredag blev det sushilunch med maken, mums.
Efter det hände inte så mycket innan Kjell slutat jobba. Då blev det att fixa en examenspresent till Jeanette vilket avrundades med afterwork öl med ÅlandStefan. Sedan blev det Singstar och Buzz och drinkingames hemma hos Kjell, lägenheten fylldes av glada människor man inte sett på länge.
Lördagen handlade egentligen bara om att se till att komma iväg till Kuggom var det nalkades examensfest. God mat i mängder fanns det och tävlingar/lekar som var roliga. Så roliga att till och med maken som tidigare sagt ”jag tänker sen inte leka något” var helt inne i lekandes/skapandes anda. Ja vi sjöng våran första Singstar tillsammans. Jag har haft singstar i många år men aldrig sjungit när Peppe har varit med och han i sin tur hade aldrig någonsin sjungit Singstar.
Efter festen med många bekanta ansikten bar det vidare mot Mollys. Festen fortsatte där. Otroligt roligt och skönt känns det att få umgås med de bästa av vänner.
Söndag (läs idag) steg jag upp, packade ihop de sista grejerna, pussade maken och begav mig av hemåt Söderhamn.
Nu är jag hemma, har ätit, duschat och skall bara bädda rent i sängen nu och sedan mysa ner i egen säng..
Imorgon är det vardag och jobb som gäller,Peppe kommer också hem.

Det var väl en liten uppdatering om visiten hem till Finland.

Lämna en kommentar

Filed under Resa

Kommentera

