Latest news på Humlegårdsgatan

Jag har blivit smått besatt av min/vår ekonomi. Eftersom jag inte kan nåt med räntor osv kan jag kontroller vår egen budget. Konsumentverket hjälper en att räkna ut hur mycket saker och ting skall kosta per person/hushåll/månad. Underbart tycker jag. Vad maken tycker..njaa
inte så övertygad ännu. Men vi har faktiskt gjort en budget för denna månad och hittills, dvs sedan lön för en vecka sedan, fungerar det. Om man lyckas hålla detta i ett år, herreminpiiiiiip vad vi kommer ha sparpengar då.

För övrigt bråkar jag med parkeringsbolaget på jobbet. Fick 500kr böter för att jag parkerar enligt dem, i förbjuden zon. Jag stod i den sista parkeringsrutan i raden. Nu vill jag veta hur det kan vara förbjudet. De vägrar erkänna fel och ja, boten är betald men jag är elak på dem ändå och ifrågasätter. Lyckades även få Jari från jobbet att ringa dem, jag blev riktigt svettig av att stå bredvid, Jari var inte snäll på dem. Underbart!!

What else is new…
Toyota vill fixa nåt på min bil, nån servicegrej som inte kostar mig nåt, låter perfekt tycker jag, så det skall de få göra.
13 veckor till midsommar och semester. (Om jag räknat rätt) Tummen upp för det!
Skattedeklarationen har inte dimpat ner i posten ännu, men med e-legitimation kunde jag redan kolla att det ser bra ut för mig 🙂

Ja det var väl ungefär vad jag hade att komma med nu.
Ska slöa i soffan lite, är jättemätt efter den goda salladen och vitlöksbatongen vi just åt med maken. Mums

Lämna en kommentar

Filed under Vardag, Vårt hem

Kommentera

