Såld till en brud i nöd

Har idag sålt min underbara brudklänning!

Bestämde mig redan då jag gifte mig att jag kommer att sälja klänningen efter bröllopet.

Vad skall jag med den till efteråt? Den tar bara utrymme i garderoben och jag kommer aldrig använda den igen.

Jag jobbade dubbelskift på jobbet igår och kom alltså hem först kl 8 idag morse.

Lade mig för att sova och stängde av ljud och vibrationssignal på telefonen.
När jag vaknade hade jag flera sms och missade samtal. I ett av sms stod det, ”har du klänningen kvar?” I det andra, ”här är lite panik nu, snälla hör av dig.”
Det var en tjej från Sthlm som skall gifta sig på lördag (alltså om 3dagar!!!) som ringde.

Hon hade beställt en klänning från Kina men inte fått den och var nu i akutbehov av en brudklänning.

Hon ville absolut ha min klänning. Ville att jag skulle posta den till henne, varpå jag svara att det inte gick , hinner inte innan jag skall med tåget till Arlanda och flyga hem till Finland.Är tillbaka på söndag.
Trodde att kvinnan skulle börja gråta. Hon fundera till och med på att försöka skjuta upp bröllopet en vecka för att hinna få min klänning i nästa vecka.
Men eftersom jag skulle till Arlanda med ett tåg som ger mig god tid att hinna checka in osv, bestämde vi att hon kommer till Arlanda och hämtar klänningen.
Gjort!
Klänningen är såld och kvinnan kan gifta sig på lördag.
Lite ledsamt och sorgligt kändes det att lämna över brudklänningen, den var ju faktiskt min. Men som systeryster sa, ”Du har ju fina bilder på den” 🙂

2 kommentarer

Filed under Bröllop

2 responses to “Såld till en brud i nöd

  1. Och dessutom fick du spendera helgen med världen trevligaste människor, så det måste ju ha underlättat lite =)

Kommentera

