Bröllop som ett skämt

Idag läste jag på Muffins blogg denna artikel: ”Svårt att ta giftermål på allvar”!

Usch vad arg, irriterad och ledsen man kan bli. I och för sig varje individ på denna planet har rätt till sin egen åsikt, men kan ändå inte låta bli att irritera mig över detta.

När jag gick i högstadiet/gymnasiet, var det ”coolt” att förlova sig bara för att.. det blev en tonårsgrej. Istället för att gå på fest och hångla så gick man på stan och köpte ringar.

I artikeln tycker personen som medverkar i artikeln att äktenskapen nu mera är ” är ändå inte tänkta att vara för evigt.” Han hade gift sig mera på skämt??!!

Visst finns det säkert många som inte tycker att det är något att tro på och att det verkar vara kul att gifta sig och slå till med en jäkla fest. Men att gifta sig på skämt? Finns det inget bättre/vettigare man kan göra om man vill skämta? Inte vet jag, måla dig blå i ansiktet och inbilla dig att du är en smurf.. Ja på den nivån tycker jag att åsikter som att ”gifta sig på skämt,” är.

Jag vill ändå tro att äktenskapet fortfarande är något fint och hoppas innerligt att mitt äktenskap kommer hålla i ur och skur tills jag blir gammal och grå och glömt bort mitt namn. Min man är underbar, snäll och omtänksam. (Dessutom är han otroligt snygg att se på, jag skulle kunna säga att han är av världsklass!) Han vet hur han skall handskas med mig och mina humörsvängningar och visar alltid att Jag är den enda! Tröstar mig och får mig att skratta. Alla förhållanden har sin med- och motgångar, men jag tror att bara man kan prata med varandra kan man gå långt och på så vis stärker man sitt förhållande.

Vår kärlek får mig att må bra och jag hoppas många fler får uppleva samma kärlek som vi får.

Oberoende vad statistiken säger hoppas jag att folk som verkligen älskar varandra och vill leva ihop, gifter sig om det känns rätt, Jag hoppas bara att man inte gör det för en bra fest utan att det finns en djupare mening i det. De som inte vill gifta sig tycker jag skall få göra det valet. Det är absolut inget fel på att leva som sambon i 100 år och älska varandra utan präst och namnbyte!

Leve Kärlek och tron på äktenskap!

Lämna en kommentar

Filed under Bröllop

Kommentera

