En dag på stranden med tragiskt slut

Ja hör ni, jag är på semester. Första riktiga semester sedan jag var 13 år gammal. Jag har alltid jobbat på sommarloven och de senaste åren då jag jobbat har jag inte haft semester av olika orsaker.

Här har hänt en del.

Fick besök av Bene och Jeanette som kom en sväng via Söderhamn innan de drog iväg på sin Europaturné eller ja, bilsemester. Vi var runt i Söderhamn, åt gott på Albertina, och avsluta hemma med skumppa och spel.

Igår var det grillfest på gården, klart man var med och visa sig aktiv i föreningen 🙂

Idag var det att ligga på stranden, otrolig varmt och skönt(även om jag är flunssig)

Plötsligt började folk samlas runt stranden och räddningspersonal dör upp. Ambulans,polis, brandkår. En liten 7årig pojke saknades. Dykare fanns även på plats. Folk gjorde folkkedjor och vada ut i vattnet. Pojken hittades livlös och en lång kamp med räddningsförsök påbörjades. Pojken familj/släkt var chockade och skrek och grät. Man höll på lääänge innan man till slut bar in honom på bår till ambulansbilen och så dröjde det ännu en stund innan ambulansen åkte iväg. Det senaste som man vet, som de meddelande på radio för någon minut sedan, var att han är på sjukhus men läget är kritiskt.

Vi packade ihop våra grejer och åkte hem efter detta. Inge kul att vara kvar på stranden. Tankarna går till familjen. Hoppas allt går vägen i slutändan!

****Uppdaterat 20:20****
Pojken dog efter många försöka att återuppleva honom. Alla tankar till hans familj!

2 kommentarer

Filed under Händelser, Sommar, Vardag

2 responses to “En dag på stranden med tragiskt slut

  1. Marika

    usch va hemst 😦 stackars familj 😦 när kommer du ti finland? min loma börjar imå- så är ledig nu i tre veckor 😀

    • ingela

      Jag kommer på fredag natt till Finland och kommer till Hesa på måndag, stannar hela veckan 🙂 Kan säkert höras och försöka ses nåt? Jag har min finska tele igång igen fr.o.m. fredag och den svenska förstås.

Kommentera

