Lärarutbildning

Var idag in på ”min sida” på Studera.nu. Var man kan ansöka till olika utbildningar. Om jag kan läsa och tolka rätt, så är jag antagen till Lärarutbildningen i höst!! 🙂 Utbildningen är 90hp och man studera endast på halvtid och på distans. Frågan är om jag kommer orka med 50% skola samtidigt som jag jobbar? Någon som har erfarenhet av att jobba och studera på distans samtidigt?

Måste fundera lite samt kolla om man kan bygga upp mitt arbetsschema så att jag kan åka på de träffar som behövs åka på. Jag vill nog pröva detta, så får jag se hur jag orkar. Jag har inga planer på att sluta jobba eller gå ner i tid, det har jag inte råd med. Dessutom får man göra sin praktik på hemorten, vilket är perfekt. Lokalerna för vård-omsorg gymnasieprogrammet, ligger bara något kvarter hemifrån. Senast 1 augusti måste jag svara. Hur som helst är det roligt att veta att jag kom in!

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Vardag

Kommentera

