Yrkeslärare

 

Ja, är ett tag sen igen jag skrivit. Har haft full upp med jobb,förbereda inför skolstart, varit i skola och ordnat resan hem till Finland en snabb sväng.

Jag började min utbildning som yrkeslärare för vård och omsorgsprogrammet i måndags. Studierna är via Stockholms Universitet och grpå halvfart och distans. Första dagen kom jag en kvart för sent. Jag var ute i god tid med jessus vad svårt det var att hitta byggnad O. Gick nog förbi alla alfabetetsbokstäver utan att hitta hus O. I villervallan i ösregnet hittade jag en till borttappad person, som också letade hus O. Det visade sig att vi skulle gå samma utbilnind och att hon öven var från samma hemstad, Söderhamn!! Vad är chansen för detta. Ja till slut hittade vi borttappade Söderhamnare fram och kunder inleda skoldagen. Mycket information och vid dagens slut fick vi hemläxa! Man kände sig verkligen tillbaka i skolvärlden.  Jag gick till stadsbiblioteket och gjorde läxan.

På tisdag skulle vi jobba lite grupper och redan då fickvi en uppgift som skall framföras 19sept. Förrutom detta skall tre andra uppgifter göras och sista skall vara klar 5oktober, tre stycken i september, alltså nu, snart! Oj oj oj. Hur skall detta gå?

Vi skall även ha fem veckor praktik denn termin. Har varit i kontakt med skolan i Söderhamn och därifrån ringde man mig idag, praktiken skall nog ordna sig. Pust!

Nu sitter jag hos min mamma. Har hälsat på mormor som är sjuk, men ser ut att bli lite piggare, än ger hon inte upp. Känns väldigt bra.

Lite kvalitetstid med mams ikväll, fredagmorgon flyger jag hem för att jobba. Sedan dags att ta i tu med skolarbetet. Om 3 år kan jag kalla mig yrkeslärare, om jag fixar allt på vägen dit 🙂

8 kommentarer

Filed under Vardag

8 responses to “Yrkeslärare

  1. Bia Losbjer

    Du är duktig du och kommer att klara allt det här galant! Lycka till !! 😉 Kram!

  2. Jeej!!

    Det låter ju asbra! =D Skall du alltså pendla till Stockholm och lite nu som då? Eller far allt på distans?

    • ingela

      Kjell, Jo en gång i månaden ungefär är det träff i sthlm, resten skall man göra själv, så serdet åtminstone ut denna termin, vet inte om det blir fler eller färre träffar i sthlm längre fram.

  3. Cat

    Hej avd roligt att du också ska börja studera igen 🙂 Synd att det inte är i samma stad! Lycka till!

    • ingela

      Jodå lite roligt är det, fast känns mycket just nu. Nej tyvärr är det inte i samma stad, men eftersom det är distans så är det ju bara ca 1gång/månad som jag är ner ändå. Hoppas du kommit igång med allt som har med byråkrati att göra 🙂

      • Cat

        mådest ta o googla Söderhamn, så ni är norrut från oss…tar o hör av mig om vi hittar på att göra en roadtrip nåttag:-)
        Månne inte byråkratin löser sig, måste bara ha tålamod-vilket jag e dålig på 😀

      • ingela

        Jo ca 200km från er uppåt. Men absolut hör av er om ni ger er ut på roadtrip. Är motorväg så gott som hela vägen så det är inte alls tungt att köra ner eller upp 🙂

Kommentera

