Husmors söndag

Hur duktig är inte frun i detta hus, om hon får säga det själv 🙂

Steg upp kl 6, jobbat till klockan 15 och kom sedan hem. Gick för att handla. Kom hem och började med att marinera fläskfilen.

Sedan var det dags att lägga på några maskiner tvätt. Dammsög, tvättade golv, städade WC samt torkat damm. Gjort smarrig mat (hoppas jag, inte smakat än men det borde vara gott), färgat håret och diskat. Dessutom är sängen renbäddad.

Nu är det lite skolarbete som skall göras och samtidigt fnissa till Stefan&Krister, tänk hur roligt jag tycker det är 🙂

Meddelande om att maken befinner sig på Östersjöns Pärla piggar också upp!

Alla andra bloggar skriver idag om 11.9.2001, WTC tornen och N.Y. Så här kommer kort vad jag gjort det datumet.

Kommer ihåg att jag 2001, såg tornen falla på TV hemma, lillebror satt som klistrad framför nyheterna och efter några timmar irriterade jag mig på att alla program uteblev.. Förra året 11.9 var det exakt 1vecka kvar till bröllopet, så jag hade nog fullt upp! År 2008 var vi i NY och vid Ground Zero, men blev rätt besviken, trodde det skulle vara någon slags ceremoni/minnestund, men nope, det enda som man hörde var en röst som rabblade upp namn.

Så nu lite kvällsfika (som man säger på denna sida sjön) och sedan hej och hå vad fingrarna ska flyga över tangentbordet så jag får något gjort på skolarbetet. Ni som håller koll, om 1vecka är vi påväg mot Rhodos!! 

Så här skall maten se ut när den är upplagd och klar att servera:

Mums

Lämna en kommentar

Filed under Händelser, Vardag

Kommentera

