Present för björnlösa nätter

Idag morse när jag just kommer hem och vill bara stupa i säng för jag ett SMS av maken. Grattis på namnsdagen! Varpå jag svarar vilket namn? Tydligen är det Ingela idag i den svenska kalendern. Det har jag ingen koll på eftersom jag fortfarande enbart har koll på namnsdagarna enligt den finska kalendern. Hur som helst tackar maken för gratulationerna och kryper ner under täcker. Jag var så trött efter nattarbetet. Får ett nytt sms av maken; Present finns i mitt t-shirt skåp. Jag tänkte att ja, det kollar jag när jag stiger upp efter att ha sovit… men jag kunde så klart inte vänta utan steg upp för att kolla presenten.

Detta låg i skåpet med en lapp om tröstan för björnlösa nätter!!

Visst är han underbar min man. Detta hade jag önskat mig till julklapp men han tyckte att jag skulle ha en present redan nu på min namnsdag. Vad bra han känner mig; jag älskar paket!

Nu blir det att åka och handla, förbereda lektioner för imorgon och sedan kanske jag skall kolla något avsnitt av SATC.

Lämna en kommentar

Filed under Vardag

Kommentera

