Maken kan

Jag har varit riktigt usel på att uppdatera här. Jag har helt enkelt inte bara orkat. Nu har jag snart klarar av min praktik för denna gång men har några dagar kvar, så november månad ut, efter det har jag ”endast” mitt jobb fram till 16 januari. Då börjar skolan igen.

Senaste tiden har jag varit så trött så trött men då är jag så lyckligt lottad över att ha en väldigt underbar make. I lördags ville jag såå gärna har plättar, eller pannkakor som man säger i Sverige. Probelmet var att jag jobbade och jag inte orkade steka dem själv. PÅ jobbet fick jag en stor plätt/pannkaka av nattsköterskan, vilken lyx. På söndag skickade jag sms till maken att jag vill ha plättar men orkar inte steka. När jag kom hem på söndag efter jobbet, hade han stekt ett litet berg plättar som vi åt med hallonsylt och vaniljglass. Mums!

Idag var jag sugen på fiskpinnar och på lunchen träffade jag maken i skolan och nämnde detta. Så när jag dyker upp hemma strax innan kl 16 är potatisen färdigkokad och fiskpinnarna stekta. Igen en gång. Mums!

Vilken lyx att få maten man vill ha serverad när man kommer hem.

Nu skall jag inte göra så mycket mera ikväll för imorgon är det jobb som gäller.

 

Lämna en kommentar

Filed under Vardag

Kommentera

