Onsdagstankar

Jag följer mycket med vad som står i t.ex. Hbl och Iltasanomat angående presidentvalet. Vad som förvånar mig är hur trångsynta vissa människor kan vara! Vissa säger att Haavisto inte är lämpad som president pga sin sexuella läggning och andra påstår att han är olämplig för att han gjort civiltjänst! Vad är detta för argument??!! Jag förstår att alla inte kan tycka lika, men spelar det verkligen roll vem presidenten ligger med?? Tänk om man skulle göra så inom alla yrken? Det vill säga att en homosexuell person inte kan jobba som sjuksköterska eller sitta i kassan i matbutiken! Kom igen folk, vad han gör hemma med vem spelar väl ingen roll. Jag tror inte att han kommer försöka ragga upp Kungen då han gör ett statsbesök till Sverige!
Angående civiltjänsten spelar det inte heller roll. Tarja har suttit som president i 12 år utan att gått militären! Skärpning nu alla, året är 2012!

Det är säkert ganska tydligt vem jag tänker rösta på. Valmaskinen föreslog samma som jag redan tänkt. Sedan är det ett fritt land om man får rösta som man vill, men motivera det inte med en persons sexuella läggning! Mycket gör mig lika upprörd som sådana diskussion!

För övrigt är min onsdag ganska lugn. Jag skulle ha jobbat men bytte bort arbetsturen då jag skulle till tandläkaren idag och lappa hål. Så nu sitter jag här hemma med ena halvan av munnen bortdomnad och kan inte äta eller dricka innan bedövningen släpper. Som tur gick det fortare än vad jag trodde och det kändes faktiskt inget (vilket väl är meningen med bedövning).
Kanske skall jag nu ta itu med lite skolplugg. Jag började skolan igen 16januari så har uppgifter som skall göras.

2 kommentarer

Filed under Vardag

2 responses to “Onsdagstankar

  1. NN

    Kungen skulle nog inte tacka nej!

Kommentera

