En toppen helg!

Jag har haft en ledig helg från jobbet, men ledig har jag inte varit. Jo i bemärkelsen att jag inte jobbat, däremot har jag umgåtts och träffat en massa kompisar och haft en riktigt toppen helg!

I torsdagsnatt steg vi upp kl 0130 och gick till Resecentrum. Därifrån tog jag nattbussen till Arlanda. Peppe gick snällt hem tillbaka. Från Arlanda tog jag morgonflyget till Helsingfors. Jill hämtade upp mig och vi åkte för att handla och sedan åkte vi hem till henne och Chris och låg i soffan och slappade ett tag. Vid kl 14 var det dags att börja göra mat och korka första cidern. Sedan kom Jeanette och Bene och vi gjorde oss småningom klara för fest. På schemat stod Fatgillets XIII Årsfest! Det var färre personen än vanligt men det var hur som helst väldigt roligt att se en massa folk som jag inte sett på länge! Det var god mat och bra musik så klackarna i taket. Bokstavligen tror jag Lindas klack flög i väg och träffade taket ? 😀

Sedan var det efterfest och närmare kl 3 var vi tillbaka hemma hos Jill. Några timmar sömn och sedan morgonflyget tillbaka hem. Resten av lördagen bestod av nätsurfande och Melodifestivalen.

Idag fixade jag lite här hemma innan Peppe kom hem. Sedan bar det av till Trönö till familjen Hildén & Nylander var det bjöds på fika. Efter det gick vi ut och åkte bobb och spark!! Jissus vad roligt det var!! Säkert närmare 20år sedan jag senaste åkte spark! Vilken fart man fick i nerförsbacken och vilket skönt väder det var! Efteråt blev det korv med bröd och lite Bamse på dvd!

Nu blir det att inte göra så mycket mera, bara vara tillsammans med maken!

Vilken lyckad helg!!!

Lämna en kommentar

Filed under Fest, Vardag

Kommentera

