Vi två

Allt som oftast ser man nu statusar om folk som skall mysa med sin ❤ osv. I verkligheten kanske man inte alls myser utan sitter i varsin soffa och surfar på sin Iphone. Jag tror inte att man sitter och myser jämnt och ständigt eller är jag fel ute? Även om man inte skriver inlägg/statusar flera gånger i veckan om allt detta mys och kärlek innebär inte att man slutat älska sin partner. Jag tycker helt enkelt inte att det är nödvändigt att påpeka min kärlek för mannen i vareviga status på fb. Jag kan medge att även jag skrivit sådana inlägg, så jag försöker inte säga att jag är bättre än någon annan. (Överlag förstår jag dock inte folk som jämt skriver på fb varenda litet steg de tar! I och för sig måste jag inte läsa dem om jag inte vill.)

Ikväll sitter jag inte i soffan och myser med maken. Jag har strukit och hängt upp nya gardiner och sett på TV. Maken är iväg och repar med Lednote.

Men ikväll kan jag inte sluta längta efter honom. Längtar efter att han skall komma hem. Maken är den som alltid finns där för mig och tröstar mig när jag är ledsen. Han piggar upp och kramar om. Han frågar hur min dag varit och han pussar och kramar om mig när helst han kan och han älskar mig för den jag är. Han hjälper till hemma med städning och lagar mat när jag jobbar. Han ger mig små underbart söta och ibland fjantiga presenter. Allt detta gör mig så lycklig! Vilken lycka att det blev vi två!

Allt detta kan verka lite motsägelsefullt mot vad jag tycker om folk som bedyrar sin kärlek på nätet. Hur som helst är detta mina tankar ikväll och istället för att enbart skriva om detta så alla andra ser det, skall jag faktiskt säga allt detta till maken när han kommer hem!

                       Vi två

Lämna en kommentar

Filed under Vardag

Kommentera

