Fastlagstisdag

Eller fettisdag som man säger på den här sidan av sjön.

Jag har ledig dag idag och började med att äta frukost, som vanligt. Det har blivit en vana den senaste tiden. Även om jag är trött på morgon måste jag upp senast 0930 och äta frukost.  Jag klarar mig helt enkelt inte längre utan frukost. Eller jag kanske skulle klara mig men någon annan är hungrig 🙂

Hur som helst efter frukost kunde jag inget annat än att ge mig ut en kort sväng. Solen lyser och fåglarna kvittrar, skulle nästan kunna tro att det är vår ute. Det blev en sväng via biblioteket för att kolla att de inte glömt bort boken jag beställt för flera veckor sedan. Det börjar vara ont om tid innan skolarbetet skall vara klart. Sedan gick jag på Ica och köpte fastlagsbullar eller semlor hur ni vill säga det. I Sverige är det så lyxigt att alla bullar har mandelmassa, inget fejk med sylt!

Nu sitter jag hemma och har tryckt i mig en av två bullar och skall börja göra skoluppgiften. Balkongdörren står öppen så jag inbillar mig att jag eventuellt lyckas få lite frisk luft fast jag sitter inne. Jag skall skriva klart del 1 av 3 och sedan äta lite (igen) för att kanske sedan hinna ut i solen en kort stund till. Är jag riktigt duktig börjar jag även skriva del 2 på uppgiften idag. Inte så tokig för en ledig dag!

Lämna en kommentar

Filed under Gravid, Vardag

Kommentera

