Ledig helg

Det är nog en hel evighet sedan jag senaste hade en ledig helg. Jag tänkte skriva utan måsten, men har skolarbete som skall vara klart på onsdag. Hur som helst är det väldigt skönt med ledig helg och dessutom har även maken ledigt. Maken är dessvärre sjuk i halsfluss men ligger mysigt i soffan, så det passar mig utmärkt. Balkongdörren står öppen så man får in lite frisk luft och kan njuta av solen!

Igår gjorde jag räkmackor till kvällsmat och så kollade vi lite film och TV. Blev att lägga sig tidigt, jag är otroligt trött om kvällarna och maken var/är sjuk.

Idag steg vi upp tidigt och började med ett besök på jourmottagningen och sedan en sväng via apoteket och matbutiken. Maken orkade släpa sig med till Mias Prylbod med mig, men där var det väldigt utplockat så det blev en snabb och kort visit för vår del. På vägen hem stannade vi för en kebabpizza, mums!

Kvällens plan är att ligga i soffan och ta det lugnt. Ikväll är det andra chansen i Melodifestivalen. Till det blir det pepparsalami, rostbiff och potatissallad och hallonsoda till dryck. Även fruktsallad och glass finns. Kan bli en väldigt lugn och bra kväll!

Imorgon har vi inte heller några större planer. Maken åker iväg till Finland en vecka och jag antar att det är då jag skall ta itu med mitt skolarbete.

Emellan allt detta -vi-gör-ingeting- kan man bara ligga och njuta av sparkarna som vår björnunge ger sin mamma. 4månader kvar!

Lämna en kommentar

Filed under Gravid, Vardag

Kommentera

