En sockerchock, inte utav denna värld!

Snart är påsken slut för i år och så även arbetshelgen! Det får man vara glad över. Inte att arbetet varit jobbigt eller så men min kropp behöver avgiftas av socker!

Som jag nämnde tidigare, hade vi efterrättsbuffé på jobbet i lördags. 10 olika efterrätter dukades fram:

Cheesecake

Blåbärspaj med vaniljsås

Hallon-päronpaj med vaniljsås

Marängtårt

2 olika chokladkladdkakor med grädde

Jordgubbar och grädde

Choklad-pistagekaka

Kolapaj med bananer och grädde

Memma

Självklart skulle jag smaka på alla sorter, och mums vad gott allt var! Förutom allt detta har vi på jobbet haft ett jättepåskägg som hela tiden fyllts på med smågodis. Påskmust har man kunnat dricka till maten. Förstår ni nu varför kroppen behöver avgiftas. Efterrätterna och godiset och musten har funnits kvar ännu idag så i minst 3 dagar har jag kunnat gå och småätit av allt detta. Även om man är nästintill illamående slinker det ner en godis då och då. Nu får det vara nog! Babyn var ganska lugn i lördags, tror att det var en sockerchock, stackars lillis!

Dessutom drömde jag att barnmorskan ville att jag skulle stiga på vågen en extra gång, för hon kunde inte tro att det var sant! Jag hade gått upp 18kg på 5veckor! Får se vad verkligheten säger då vi skall till barnmorskan imorgon! 😀

Nu så, är huset städat och jag skall invänta maken som kommer hem idag! Hoppas alla haft en bra påsk!

2 kommentarer

Filed under Fest, Uncategorized, Vardag

2 responses to “En sockerchock, inte utav denna värld!

  1. Ica

    Haha, men kanske 3kg 🙂

Kommentera

