Felbedömning av kroppsbyggnad

Jag har för det mesta alltid varit nöjd med min kropp. Visst var det någon sväng i tonåren som man var för lång eller för smal eller för någonting. Men utöver det tycker jag om min kropp. Det gör jag fortfarande.  Älskar se magen växa och veta att lillbjörnen växer och blir stor för att snart entra till denna värld.

Det som däremot är svårt är att komma ihåg att kroppen ändrar sig. Alla kläder sitter inte som förr, det är en sak. Det som är ännu svårare att komma ihåg är att veta vad man skall köpa för storlekar på nya kläder. Jag har köpt en klänning/tunika från Tradera som jag tänkte ha på Eriks dop men ser ni, nej det går ju inte. Det är inga problem över magen. Problemet är upptills, dragkedjan i klänningen går inte fast pga större bröst! Samma sak med snart all BH:ar och vilken stök att hitta nya. Att köpa underkläder är alltid jobbigt tycker jag och just nu är det lite jobbigare, då man måste ha hundra olika storlekar in i omklädningsrummet. Små bekymmer egentligen, men ovant. Jag klagar egentligen inte. Som sagt är bekväm och nöjd med min kropp och det lilla undret som jag bär på.

Jag väntar bara tills jag skall börja knocka ner folk med magen eller gå in i möbler 🙂

2 kommentarer

Filed under Gravid

2 responses to “Felbedömning av kroppsbyggnad

  1. Sv: Tack för tipset, vi har kikat lite på Kap Verde, men känner ingen som varit där. Upplevde ni att det fanns mycket att göra om man inte ville sitta och sola heeela dagarna? 🙂

    • Vi åkte för 2år sedan med Fritidsresor. De ordnar olika utflykter som man får betala för om man vill. Men vi ville inte göra något, så egentligen, nej det finns inte allt för mycket att göra förutom sol och bad.

Kommentera

