Rådgivningen

Idag var det åter dags att gå till rådgivningen. Vi bokstavligen gick dit, skönt att röra på sig lite.

Blodsockret är som det skall och likaså mitt blodtryck och puls. Lillbjörnens hjärta tickar också på. Däremot står min vikt still, inte ett gram på två veckor har tillkommit. Sf-måttet sa hon att var som det skall. Exakt vad det låg på och vad det var sist vet jag inte. Vi sjönk lite nedanför min individuella kurva idag men ligger fortsatt bra till överlag. Ny tid om 15dagar och då skall barnmorskan även känna efter hur bebisen ligger. Lite nojig är jag nog då inte min vikt stigit något men eftersom barnmorskan inte sa något om det så litar vi på att allt är som det ska.

För övrigt går det framåt i barnrummet. Maken har målat taket ett varv och pratat med mannen som skall tapetsera. De lät som det kunde bli av snart och den preliminära kostnaden var absolut välkomnande 🙂 Man kanske borde tapetsera resten av lägenheten också 😉 Nejdå!

Nu har jag en stor hungrig björn som väntar på mat och lillbjörnen lever också om 🙂 Fullt upp med andra ord. Skall göra klart köttfärslimpan och potatismosen nu så kanske det större björnen åtminstone blir glad. Den lilla tror jag att mår bra oberoende 🙂 Så gör jag också!

 

2 kommentarer

Filed under Gravid, Händelser, Vardag

2 responses to “Rådgivningen

  1. Ica

    Du kan få några kilon av mig om du vill 🙂

Kommentera

