28!

Jag vaknade idag strax innan kl 8 av att maken kom sjungandes : ”Vad är det för dag idag?” Med sig hade han ett paket! Vilken lycka! Det är min födelsedag och som de flesta vet älskar jag mina födelsedagar, det innebär paket 🙂 Dessutom fick jag frukost på sängen. Absolut något jag skulle kunna vänja mig vid. 🙂

Hemma i Finland i helgen fick jag redan några paket i förväg så allt är som det ska.

På förmiddagen installerade vi barnstolen i bilen samt övade på att fälla ihop barnvagnen, inte det lättaste 🙂 Sedan blev det grekisk sallad och vitlöksbröd till lunch innan besöket på BVC. Lillisen växer och mår bra, likaså jag. +2kg denna gång och magmåttet följer kurvan. Björnungen ligger med huvudet neråt och är på väg ner, men är inte fixerad än.

Jag har de senaste dagarna haft ont i nedre buken och fick det så även idag. Enligt barnmorskan beror det på att björnungen nu är på väg neråt och kan komma åt att trycka på någon nerv eller liknade, samt att det blir tungt att bära. Nu tid om 14dagar.

Efter BVC åkte vi hem till svärmor där jag fick paket 🙂 samt jordgubbstårta. Mums! Nu blir det inte så mycket mera för idag.

I present har jag fått mumsigt te av syster, som jag letat detta te i flera år och till och med skrivit till Lipton och frågat varför det inte finns att köpa. Nu hade syster hittat det och köpt till mig! images

Fick även en till berlock av mams till mitt Pandora armband. Filmer 3st! av maken, varav två med Tom Hanks! Lycka! samt choklad och skraplott av svärmor,vinst var det på en av dem 🙂

Bilderna är googlade för jag är för lat att ta egna och ladda upp.

2 kommentarer

Filed under Gravid, Händelser, Vardag

2 responses to “28!

  1. Var hade hon hittat teet? Min lillasyster, som i vanligt fall inte dricker te alls, är störtförtjust just i det där lipton teet. Hon har också skrivit till lipton och bett att få köpa direkt av dem men de sa att det inte gick. Så hon skulle nog bli glad om jag skulle hitta ett paket till henne 🙂

    • Lillsyrran på Åland så hon hittade i någon butik där, men vilken vet jag faktiskt inte. Kan kanske kolla upp. Hon sa att de ibland brukar finnas att köpa 🙂 Lycka!

Kommentera

