Vilodag

Idag var det meningen att jag skulle jobba. Innan jobbet skulle jag möta upp en arbetskamrat (tydligen blev det flera än en 😉 ) för att äta sushilunch innan jobbet. Idag morse när jag vaknade var jag fruktansvärt hungrig och på gränsen till illamående, så det var bara att trycka i sig frukost. Det var bara att inget blev bättre. Ena armen kändes bortdomnad och trött, som träningsvärk, orka inte lyfta den. Förutom armen var jag yr och hade huvudvärk. Gick från en stol till en annan och kom inte igång. Ringde jobbet och sjukskrev mig. Ringde barnmorskan och fick en extra tid för kolla hos henne. La mig i soffan och lyckades sova en ½timme. Hos barnmorskan var blodtryck okej och urinprovet likaså. Däremot tyckte hon att jag skulle gå hem och vila för att jag såg så trött ut. Sagt och gjort. Nu sitter jag här efter att ha legat i soffan i några timmar. Känner mig lite piggare och skall ställa mig och göra mat. Ny tid har vi hos barnmorskan nästa vecka så då kollar vi lite mera, idag var bara en snabbkoll på blodtryck och urin för att kunna utesluta något allvarligt.

Några arbetsturer kvar, men börjar nog vara dags att lugna ner sig tror jag!

2 kommentarer

Filed under Gravid, Vardag

2 responses to “Vilodag

  1. Markus

    När ska du jobba då? Måste ju hinna nått pass till ihop tycker jag 😉

Kommentera

