Sleepless in Söderhamn

Jag skrev tidigare om att lillfröken inte vill somna innan kl 24. I natt tog hon dock rekordet. Förutom två korta sovstunder på ca halvtimme-45min, var hon vaken från ca kl 16- 01!! Vid 21 sov hon en stund. Sedan ammade jag, bytte på henne och ville få henne att somna. Fröken Alicia ville något annat. Klarvaken är hon och skriker/gnäller då man lägger henne i vaggan eller i sängen eller någon annanstans än i famnen. Flera gånger somnade hon i famnen men så fort man la ner henne var hon klarvaken och missnöjd. Vi turades om med maken att gå omkring med henne. Efter kl 01 somnade hon äntligen så bra att jag kunde lägga ner henne i egen vagga. Där sov hon fram till kl 5 och sedan igen fram till 7 och några timmar till till kl 9, med uppehåll för att äta. Prata om att man som förälder blir trött! Det enda jag tänkte på i natt var, jösses vad jag längtar till morgondagen så jag får sova när hon sover. Som sagt ho sover gott om dagarna. Det verkar inte som om hon har magknip utan hon är bara sällskapssjuk. Hoppas kommande natt blir bättre för maken jobbar i morgon igen, stackarn får ju inte heller någon sömn men kan inte heller sova dagtid eftersom han måste jobba.

Nu ligger hon och tittar omkring och vill skall snart åka iväg för att handla.

Lämna en kommentar

Filed under Baby, sömn, Vardag

Kommentera

