Lilljäntan växer

Idag var det åter dags att gå till BVC och väga och mäta lillsessan. Denna vecka har hon då ätit upp sig ialla fall. Hon väger nu 3370g, dvs en ökning på 265g på en vecka samt att hon vuxit 1,1cm till 51,4cm. Hon växer och blir stor. 🙂

Denna natt ammade jag henne i våran säng liggandes bredvid och då somnade hon. Klockan var kring 23 och jag vaknade nästa gång kl 0430 av att mina bröst höll på att sprängas och lilljäntan bara sov, så var tvungen att väcka henne för att mata. Men vilken lyx att få sova så länge! Dock fick hon inatt sova i våran säng för jag vågade inte flytta på henne efter att hon somnat. Så lillsessan sov över halva sängen och jag och maken delade på den andra halva. Mysigt värre! Nu hoppas vi på flera sådana nätter!

6 kommentarer

Filed under Baby, sömn, Vardag

6 responses to “Lilljäntan växer

  1. Ica

    De tycker jag ni ska fortsätta me om de funkar 🙂 ja de ju nästan så det borde knaka om henne 😉

  2. Pia

    Som jag kanske skrev tidigare, så på det där sättet sov vår familj de 5 första månaderna. Orkade jag så flyttade jag flickan sovande till egen vagga, ofta efter första amningen. Så var familjen mest nöjd. 😀

    • Jo jag förstår ju att det flesta småbarnsfamiljer har det så här. Just nu kör vi med amning och sova i vår säng, skönt för oss att få några timmar sömn. Hon hinner vänjas vid egen vagga igen 🙂

  3. Vi gör precis som er! Ammar liggandes i sängen och när han somnar får han bli där! Vi har nu haft två bättre nätter i rad, underbart! Men vågar man hoppas att det fortsätter? Hoppas också som er att lillkillen ska vänja sig vid att sova i sin fina korg så småningom..

Kommentera

