Tröttheten som inte infann sig…

Jäntan vår somnade efter en tag igår vid halv tolv tror jag… innan dess skrikfest. Sov gjorde hon till 0230, då matade jag henne. Hon håller på att somna vid själva amningen men när jag tar upp henne mot axeln för att rapa henne blir hon klar vaken. Klarvaken var exakt vad hon var fram till klockan 0530! Ingenting fungerade. Hon blev bytt och vid kl 4 matad igen och vi vaggade och gick och bar och lät henne ligga och skrika och ja allt vad som kan tänkas göras men ingenting hjälpte.Hon bara skrek! Då ångrade jag att jag rapat henne. Gör jag det inte rinner det ur henne under tiden hon sover och ibland blir hon helt våt på i håret och ner på ryggen och det tycker jag är hemskt. Dock tror jag att inte kommer rapa henne nästa natt jag ammar och det r som så att hon håller på att somna. Eller hur skall man göra?

Hur som helst somnade hon vid kl 0530 och har väl sovit hyfsat fram till kl 10, Nu är maken iväg ner på stan och fikar och tog henne med så jag får lugn och ro en stund. Pust! Inga flera sådana här nätter nu! Jag blir rådlös!

2 kommentarer

Filed under Amning, Baby, sömn

2 responses to “Tröttheten som inte infann sig…

  1. Ica

    Jag rapar aldrig Erik på ”natten” (halv 7). Int när han var mindre och åt på natten heller. Bara om han var vaken efter amningen. ”Knöla upp” en trasa under henne så att det rinner mest på den. Hon vaknar om det blir för blött. Dessutom lider hon nog int av det. Men man känner ju sig som en hemsk mamma som låter bebisen ligga blöt.

    Det här är grejer jag förstår och låter va nu andra gången. Med Ben var det helt annat..

Kommentera

