Irritationsmoment

Irritationsmoment. Just nu finns det mycket som gör mig tokig eller bara smått irriterad.

-Förkylning. Snorig och hängig och allmänt trött och en vecka med fullspäckat program.

-Förkylning när man har en lååång dag framför sig imorgon. Skola i Sthlm 9-16 och lilljänta skall med då jag har maten. Inte pigg på detta!

-Kan inte pussas och mysa med varken dotter eller make pga. förkylning!

-Smartphones av alla dess slag som gör att folk jämt och ständigt sitter vid sina telefoner med sina alla appar och fb! (jo jag har själv en sådan telefon, men visst är det irriterande hur folk blir beroende av att surfa på nätet dygnet runt!)

-Spontanitet som försvunnit. Vad har hänt med att bara besöka folk utan att först ringa eller kolla via fb vad de gör?

-När alla meningar börjar med, jag läste på facebook….

-Sommaren är slut och jag har inte solat ett dugg, prata inte ens om ordet solbränna, det har försvunnit ur min vokabulär!

-Alltid detta pengabekymmer. Var är min trisslott med miljonvinst?

-De flesta böcker jag skall ha till kursen i skolan är utlånade och jag får köplats 7!

Det var ungefär det som snurrat i mitt snoriga huvud under förmiddagen. Jisses vilket toppenhumör 😉

 

2 kommentarer

Filed under Vardag

2 responses to “Irritationsmoment

  1. Pia

    Ojoj. För oss i arbetslivet brukar det kallas ”måndag” 😀
    Kämpa på, hoppas du tillfrisknar snart.

Kommentera

