En omöjlighet eller bristande självdisciplin?

Den här höstterminen har jag en kurs med två arbeten som skall göras. Resten av terminen skall bestå av 25dagar praktik. Hur praktiken skall gå till vet jag inte. det lutar mot att den får vänta. Däremot tycker jag att två arbeten skall jag väl kunna åstadkomma på en termin? Jo, det kan jag säkert också. Problemet är min underbart söta dotter. Eller det är fel att säga att hon är ett problem, det är bara det att jag har ännu mindre motivation eller självdisciplin denna höst att sätta mig vid datorn och skriva klart ett arbete. Helst av allt vill man bara ligga och titta på henne och gosa! Hon sover bra om dagarna ute i vagnen och jag har ju då möjlighet att skriva på arbetet. Men att sitta vid datorn är lika med att surfa runt på internet. Prata om dålig självdisciplin!! Idag har jag i alla fall åstadkommit något. Jag har tittat i litteraturen och skrivit ner det jag anser vara relevant. Nu måste jag bara få ihop texten till en text istället för massa osammanhängande stycken här och där. Tror jag får göra klart allt i morgon, för snart vaknar nog lilljäntan min igen 🙂

I morgon skall jag även packa och inhandla det sista härifrån inför resan hem till Finland. Vad roligt det skall bli! Alicias första tripp hem till den andra sidan sjön. 🙂

Dessutom är det öppna verksamhet för bebisar i morgon men tror jag får stå över det, hur skall jag hinna med skolarbete annars? Ni ser det finns hur mycket som helst att göra som inte innefattar skola 😉

Titta på henne, förstår ni hur svårt det är att lägga näsan i en bok istället för att snusa och pussa upp henne?

2 kommentarer

Filed under Baby, skola

2 responses to “En omöjlighet eller bristande självdisciplin?

  1. Snart har jag oxå en sån liten här hemma så då om inte annat kommer jag att förstå 😉

Kommentera

