Inte fler

I natt var en natt som tonåringar som vill skaffa barn innan de gått ut skolan, skulle behöva erfara! Alicia somnade vid 19 utan problem. Skrek till i en sekund vid  21 men somna på en gång. Vi gick i säng vid 22. Mellan 23-24 var hon lite orolig. Kunde inte ligga still. Vid 24 matade jag och böt på henne. Fram till strax efter klockan 2 sov varken hon eller jag knappt något alls. Hon låg och vred sig och spotta ut nappen och blev arg när nappen var borta. Inget hjälpte. Tog jag henne till vår säng,skrek hon. Prövade till och med att lägga henne i sin egen säng i sitt rum,två rum från oss. Hon somnade korta stunder och vakna sedan igen. Jag matade henne igen och försökte få henne att sova. Jag tror klockan var efter 4 när jag tog henne till vår säng igen. Vi somnade, vaknade vid 7 för att äta och sov sedan till kl 9.
Det är sådana här nätter som jag tänker: inte flera barn!
Tur att hon är så söt hon är så orkar man även denna dag.

4 kommentarer

Filed under Baby, sömn

4 responses to “Inte fler

  1. Åh… då kan jag tänka mig att ni är lite trötta idag. Men som du skriver, de är ju så himla söta och det får man på något vis extra energi av 🙂
    Vår körde ett jäkla race igår, när nästan inte någonting passade henne mellan halv ett och nio (några kortare sovstunder emellan). Fortfarande lyckligt lottad med att hon är som däckad på nätterna…
    Hoppas ni får en lämpligare natt i natt. Hon orkar säkert inte med två sådana i rad 😉
    Kram

    • Ojdå. Låter väl lagom kul med en heldag missnöje. Men jo lyckos er som har sovnätter iaf. Ska försöka trötta ut lilljänta idag så ska vi nog se att vi får sova inatt,hoppas jag!

  2. Ica

    Tänker du redan att du int vill ha fler barn.. Vänt bara.. 😉

Kommentera

