Skolan

Idag var dag 1 på min praktik. Jag undervisade i psykiatri i 2 timmar och vet ni, det var hur roligt som helst!! Återigen en påminnelse varför jag studerar detta 🙂 Under tiden jag var i skolan var maken hemma med lillan. Inga problem med det heller! Samt att hemmet var nystädat när jag kom hem på lunchen. Lyxigt värre! Underbar make och far till mitt barn jag har!

Skrev tidigare i veckan om att Alicia jämnt har fötterna i luften, håller i dem och försöker äta upp sina tår, hela tiden. Jag glömde nämna den andra aktiviteten hon älskar. Läsa tidningar. Det kan hon göra hur länge som helst och oh vad roligt det är. Av tidningen blir det inte mycket kvar efter att fröken läst den 🙂
Hon utvecklas och upptäcker nya ting hela tiden.

20121108-160451.jpg

20121108-160511.jpg

20121108-160529.jpg

2 kommentarer

Filed under Baby, skola, Vardag

2 responses to “Skolan

  1. Vad kul med vårdlärare. Psykiatri är så himla intressant, både att läsa och att forska i sitt eget liv. På gymnasiet var psykologin allas favoritämne, mycket för tt vi hade en lärare som gav så tydliga och roliga exempel.
    Härliga Alicia 🙂 Tänk att hon gillar fötterna så mycket. Vår förstår inte riktigt att hennes fötter verkligen är hennes än 😛 Häftigt att hon gillar tidningar. Man kan ju alltid hoppas på att det där med läsning håller i sig även när de blir äldre 😉
    Ha en fin fredag nu 😀

    • Jo jag älskar ju psykitari, dock tycker jag inte att psykologin är lika intressant men det fungerar det också. Som vårdlärare hoppas jag ju kunna kombinera de båda yrken jag gillar, ssk och lärare. Är nog så att elever uppskattar om man kan ge riktiga exempel från vardagen och inte bara läsa utantill från en dammig bok 🙂
      Alicia älskar sina små fötter, gullungen 🙂 September hittar dem nog med tiden 🙂 Tog ju ett tag innan Alicia också upptäckte dem eller fick tag i dem 😉 Trevlig fredagkväll!

Kommentera

