1 månad till julafton

Precis så är det, som rubriken säger. Det är idag en månad till julafton?!  Vem kan tänka sig det? Jag har ingen julkänsla än och har inte funderat och planerat för julen, varken pynt, gardiner, julklappar eller mat ännu. Jag har inte ens druckit glögg och ätit pepparkakor ännu. Jag har helt enkelt inte känt för det och vet inte om jag gör det nu heller.

Nästa helg firas det lillajul hemma i Finland så kanske får man lite julkänsla då.

Julen firar vi här hemma, som vi gjort de två senaste åren. Det skall bli roligt och se hur Alicia är då, hon är ju faktiskt 6månader då. Nu menar jag inte att hon kommer bry sig så mycket om paket utan bara se hur mycket mer hon utvecklats tycker jag är roligt. I denna familj är det dessutom jag som gläds åt paketen, spelar ingen roll om det är små paket och det behöver inte vara dyra paket, bara det är många paket 🙂

I år har jag faktiskt inte ens tänkt ut vad jag önskar mig i julklapp. Måste fundera på det så maken vet vad han skall köpa, fast i och för sig vet han inte heller vad han vill ha så vi får nog börja klura på det båda två om det skall bli några paket i år.

Alicia då, ja, hon önskar sig säkert inte så mycket just nu. Böcker är alltid välkommet på vilket språk som helst.

Sedan har jag hittat en sång bok som jag önskar till henne, men den kanske jag kan köpa själv till henne..Barnbok med visor och dessutom kan man spela upp melodierna!Småningom tror jag att vi skulle vilja ha en gåstol till henne eller en gåvagn, brios är fin, men måste inte vara den

 

Sedan är sängkläder till spjälsängen välkommet, spelar ingen roll hurdana

 

Blöjor går det åt i mängder så det är också mer än välkommet.

Det är väl vad jag nu spontant kommer på till lillfröken, som sagt, hon förstår inte meningen med paketen ännu och leksaker och kläder hinner det komma hela tiden efter hand.

Nu återstår bara min egen lista…

Den här eller dylik är ett paket som kommer till oss, vad jag vet Sen skulle jag kunna tänka mig eller en mysdress, åtminstone ett par mysbyxor som man kan ha här hemma

Vad mera, en trisslott med miljonvinst skulle inte sitta helt fel, eller en resa till något varmt ställe 🙂

Jag är nog nöjd oberoende vad jag får, jag har en underbart fin familj och goda vänner och vi mår bra, så vad mera kan man egentligen begära?

Nu skall jag fixa klart kladdkakan och invänta gästerna 🙂

 

 

 

 

 

4 kommentarer

Filed under Baby, Böcker, Vardag

4 responses to “1 månad till julafton

  1. Tänk att det redan är jul och att er ”lilla” tjej redan blir sex månader!
    Otroligt 🙂 Bra med lite önskelistor, alltid svårt det där med julklappar. Här hemma kör vi lugna gatan med klappar, men kan nog inte hålla mig från att köpa till September, trots att hon ite förstår någonting om jul och julklappar 😉
    Ha en fin söndag!
    (fint familjekort förresten!)
    Kram

    • Julklappar eller paket överlag har jag alltid gillat och visst blir det säkert paket till de små också öven om de ännu inte förstår det. Ja sjukt att hon blir ett halvår innan jul!! 🙂 Stora tjejen!
      tack och ha en fin dag ni också! 🙂

  2. malin

    Den där sångboken fick Julian också, väldigt fin. Tyvärr tycker inte vi om att sjunga 😉

Kommentera

