En dag på vift

Idag var jag och Alicia till mitt jobb för att hälsa på och förlänga föräldraledigheten. Alicia var så snäll och rar, vilket hon för det mesta är. Gick från famn till famn och var nöjd ändå. På vägen hem sov hon gott i bilen.
Väl hemma var det matdags och sedan var vi bjudna på glögg till granntanten. Alicia var även nu glad och nöjd att sitta i olika famnar. Mysigt var det och gott med glögg och tilltugg. Det tackar vi för. Kvällsgröt och Madame somnade gott.

20121220-205505.jpg
Dålig bild men ville inte använda blixt.
Förra natten sov hon 2030-3. Sedan skrek hon i 1 timme och jag gav nappen och bäddade om. Sov sedan 4-6. Då mat och fortsatte sova till kl 8. Maken jobbar natt så jag kör avvänjning av nattmat. Förra natten var det inte lika kraftigt skrik även om det varade i en timme. Hoppas hon lär sig snabbt för det gör ont i mammahjärta att vara ”hård” och inte ta upp när det rinner krokodiltårar. Hela tiden finns jag i hennes rum och går fram ibland för att visa att jag är där. Får se hur denna natt går.
Nu kokar snart min bondost.

2 kommentarer

Filed under Baby, sömn, Vardag

2 responses to “En dag på vift

  1. Kan tänka mig att hon charmade alla ❤

Kommentera

