Älskade bråkunge

Som jag skrev i förra veckan hade vi två nätter där jag lät Alicia skrika och gick bara fram med jämna mellanrum och ”schha” henne och gav nappen/bädda om. Båda nätterna höll vi på ca 1 timme, så inte så farligt som jag trodde 😉 Sedan plötsligt en natt sov hon från 2030-6 !! med bara ett gnäll kl4 då hon fick nappen och somnade bums. Efter det har det varit ca två ggr/natt som jag är upp och ger nappen och hon somnar på en sekund, oftast vid kl1 och kl 4. I natt vaknade hon igen strax innan kl 1, fick nappen och somnade om. Vid kl 3.40vaknade hon och ville inte sova, så jag tog på mig morgonrocken och vi inledde kampen igen. Jag är seg och skall vinna, men min dotter verkar ha ett envist sinne hon också. Ibland var hon tyst och låg och pratade för sig själv, hittade själv nappen och ibland gallskrek hon. Efter 1 timmes ”bråk” kl 4.35 somnade hon och sov sedan till kl 6.15, fick då ammas och somnade om och vi sov till kl 9. Så våra nätter är absolut okej, men det är jobbigt då jag vet att hon kan bättre 🙂

Men jag har konstaterat att det är lika bra att inte försöka bli arg/irriterad nattetid, det tar den tid det tar och i något skede får vi sova hela nätter. Dessutom är det svårt att vara sur på det finaste man har. Kan inte sluta förundras över hur vi skapat någon så underbar som tog hela mitt hjärta sekunden hon föddes. Älskade bråkunge!

IMG_1032

2 kommentarer

Filed under Baby, sömn

2 responses to “Älskade bråkunge

  1. Bra gjort! Jag tycker det känns extra tungt nattetid, att kämpa med en gråtande bebis. Sen när det blir morgon så känns det som att det inte var så farligt ändå. Alicia har nog sovit hurja duktigt!

    • Tack. Visst är det svårt nattetid och hon har nog varit ”till salu” flera nätter innan jag kom på att det är bara att ställa in sig på att vara vaken när hon är det o försöka ta det lugnt o inte bli arg. Visst sover hon bra men aldrig är man riktigt nöjd 🙂

Kommentera

