Premiäråk

I dag morse toksnöade det ute, synd tyckte jag, eftersom jag ville gå ut. Lilljäntan sov som vanligt ändå på balkongen men efter att vi båda ätit lunch höll det upp ute. Eftersom det bara är ca 5minusgrader klädde jag på oss båda två och så gav vi oss ut på premiäråk.

Först var det pulkkan som skulle tas i bruk. det gillade Alicia. Pratade på hela vägen till parken där vi gungade lite. Tyvärr så är det så mycket snö i parken vid gungorna att de har hamnat i en lite grop och dessutom var gungan lite stor så hon satt dåligt i den. Efter gungan åkte vi lite mera pulkka och kom hem igen efter ca 30min. Inte så länge men det var skönt att komma ut en stund.

IMG_1115

IMG_1111Nu sover hon inne, men i vagnen sin 🙂

Jo i natt vaknade hon igen kl 3.33, men somnade om inom 1 minut efter att jag varit in till henne och sov till 6.30 när hon kom till vår säng och ammades. Sedan sov vi alla till 8! Men fortfarande vaknar hon vid halv4-4 och jag kan inte begripa varför.

4 kommentarer

Filed under Baby, sömn, Vardag

4 responses to “Premiäråk

  1. Men så söt hon är i sin nya (?) overall 🙂 pulka får nog vänta tills nästa år för oss.
    Vad säger de på bvc? Utvecklas de inte väldigt mycket nu och börjar drömma och få tänder?
    Kram

    • Overallen är ”gammal” eller använd redan sedan det blev riktigt kallt ute 😉 Det är babypulka med ryggstöd och bälte så eftersom hon kan sitta ganska bra själv hemma utan stöd tyckte jag att jag kunde pröva den 🙂 Jag har inte kollat på bvc, antagligen kan det vara något på gång, man kan ställa klockan efter henne 🙂 Så länge hon somnar om bums gör det inte så mycket egentligen…men men , alltid kan man förbättra!

  2. Ica

    E int dom dä gråa tossorna passliga på henne? Eller uggsen? Det är bara att ta. Int kan mosters lilla sötnäsa åka pulka i yllesockor :p

Kommentera

