Lathet

Det är av vanlig lathet som jag inte orkat skriva i bloggen de senaste dagarna. Igår kväll låg jag i sängen och funderade och kom en sak jag skulle vilja skriva om, men det blir så långt eller så många tankar så det tar jag en annan gång.

de senaste dagarna har jag varit på praktiken och vi har förberett inför terminstarten idag. Oj vad det fanns att göra, lägga scheman, planera kurser, lektioner och uppgifter. Jag tyckte att det var riktigt roligt att vara där och det var mycket att klura på, som betygskriterier m.m. Spännande!

Nu får vi se hur det blir för våran familj och jag fortsätter vara hemma eller om jag måste gå på jobb och maken vara pappaledig. Det borde klarna de närmaste dagarna. Hoppas förstås på att maken får som han önskar och jag önskar få vara hemma 🙂

Imorgon kommer Alicias moster med fästman och busungar samt Alicias mormor! Oj vad skoj det skall bli!

För övrigt traskar det på här hemma. Fröken ålar sig överallt och märker mera saker runt omkring henne som kan vara intressanta att lägga fingrarna på. Äter och sover och härjar däremellan, som det skall vara!

Idag var återigen en dag då mor och dotter klädde sig lika. Även om det är lite töntigt tycker jag att det är oerhört roligt! 🙂 Dessutom har Alicia fått diverse kläder helt utan att jag köpt dem för att vi skall matcha, utan det bara råkar sig att jag har likadana 🙂

IMG_1289

2 kommentarer

Filed under Baby, skola, Vardag

2 responses to “Lathet

  1. Vackra brudar i jättefina tröjor 🙂
    Ja, före terminstart är det alltid lite kaosartat, men på något vis brukar det alltid fungera perfekt när det väl drar igång ändå 🙂
    Hoppas det löser sig med ledigheten
    Kram

Kommentera

