Liten en

De två senaste nätterna har Alicia varit riktigt gnällig, men inte så där att hon ligger och skriker och ara gråter utan ynklig och orolig. Hon har en tand som är på väg upp och så är hon hostig så jag tror att kombinationen av det gör det svårt att sova på nätterna. Igår fick hon en Alvedon supp kl 21 och lyckades sedan somna och sova till kl 3. Då tog vi henne till vår säng, fast vi brukar vänta till morgon men hon var så orolig och gnällig. Till slut kl 3.30 gav jag en till supp och hon lyckades somna om och sov till 6.40 då det var mat och sedan sov vi till kl 8. Hoppas tanden kommer upp snart! Det är så synd om henne vår lilla sötnöt.

dessutom blev det klart idag vad maken skall göra så jag kan fortsätta vara hemma med Alicia. Skönt tycker jag. hade nästan ont i hjärtat igår när jag tänkte på att jag kanske måste gå till jobbet redan i februari, men nu kan jag vara hemma 1/2 år till är tanken.

I morgon börjar babysimmet igen!! Hoppas nu att Alicia inte blir sämre och att vi kan fara iväg och bada!

Senare idag skall jag försöka skriva om något roligt i sommar!

IMG_1343En glad liten trots jobbiga nätter med tandvärk och hosta!

 

4 kommentarer

Filed under Baby, Babysim, sömn, Vardag

4 responses to “Liten en

  1. Jobbigt med tanden. De säger att den första ska vara värst, så hoppas att den kommer upp snart 🙂
    Kul med babysim, vi kör igång på måndag. Här hemma plaskas det för fullt i badbaljan redan.
    Ha en fin eftermiddag och kväll 🙂

  2. Nea

    Oj va skönt att du ännu får njuta av lillan 🙂 Tycker själv också att det skulle kännas hemskt att gå tillbaka på jobb i nästa månad. Har bestämt att bara ekonomin håller så är jag nog hemma till hösten. Men tycker också synd om min man som går på jobb o nog märks det att lillan därför blivit mer fäst vid mig eftersom han alltid är borta 1 dygn i sträck. Tungt det där med att måsta vara ifrån de små. I synnerhet då de behöver så nära kontakt för att må bra. Hoppas era nätter lugnar sig. Hos oss brukar nätterna gå till sådär då lillan början få nya tänder. Nu har hon fått 4 st så bara 20 kvar 😉 Som tur brukar det bara vara 2-3 nätter.

    • Ja visst är det skönt att kunna vara hemma. Här gällde det också om vi får ihop ekonomin, men tror det ordnar sig fram till hösten. Jag får väl hoppa in några pass på jobbet om det behövs så tänkte vi att lillan får börja dagis till hösten för då måste jag nog iväg på jobbet. Det är trist när den ena skall vara mera borta för nog mörks det på de små att de vänjer sig/fäster sig mera vid den som är hemma, men det går väl över och nog jämnar det ut sig om inte förr så när de är tonåringar. Tror flickor tycker bättre om sina pappor då 😉 Hoppas bara tanden skulle komma upp så är det klart för denna gång!

Kommentera

