Helgen

I fredags efter att maken slutat skolan styrde vi bilen mot Stockholm. Målet var fest hemma i Finland. Alicia skulle vara hemma hos mormor och jag och maken gå på fest. Min första fest där jag dricker alkohol på ca 1 1/2år! Lite nervöst över hur jag skall klarar av att dricka och vara vaken längre än kl 21!

Vägen ner till Stockholm och båten över till Finland och vägen hem till mamma gick bara bra. Lillan var så duktig så! Hemma hos mamam blev det mat och även Alicias morfar kom på besök. Sedan var det bara att göra oss i ordning och åka iväg på fest! jeee!

154894_10151307761808990_1859379302_nPå festen var det många goda vänner som jag inte sett på länge. fest vad bra, tempot högt, snapsvisor och alkohol flöda! Underbart att festa igen med er alla! Hemma hos mamma hade lilla varit lite ledsen och gnällig till och från, men det hade överlag gått bra och sov sött när vi stapla in genom dörren kl 2!

På söndag var det inte många knop vi åstadkom, låg i soffan och åt mammas mat. På kvällen var det dag att åka hem igen. Viking Grace, nya båten, var fin men jessus vad svårt att hitta en micro att värma lillans gröt i!

Alicia gillade de nya hytterna och att hon sov i egen säng. Hade inte vetat om att man kan få barnresesäng på båten om man frågar i reception! Toppen!!

487909_10151310695663990_1735837145_nNu är vi hemma igen och jag skall inhandla mat, laga mat, plocka upp grejer och packa för en dag i sthlm imorgon, jag har skola. Det var en väldigt snabb visit till Finland, men det var roligt och absolut värt det. Liici fick även lite kvalitetstid med mommo.. kanske går det ännu bättre nästa gång 😉

 

 

4 kommentarer

Filed under Baby, Fest, Resa

4 responses to “Helgen

  1. mormor

    Det gör det säkert, det gick ju bra nu också med tanke på att vi ses så sällan. En härlig unge ni har. Kramis.

  2. Roligt att se er igen! Det måste vi göra om! =)

Kommentera

