Simstund och sushi

Igår var jag till Stockholm, till skolan. Några uppgifter som ska göras och sen åker jag ner nästa gång i maj.

Här hemma är det som vanligt full fart. Krypandet har inte kommit igång än men hon klättrar desto mera. 🙂 fortfarande än gåstolen en stor favorit

20130220-200811.jpg

Det blev storkok med babymat idag. Gott tyckte fröken att det var 🙂 hon äter det mesta med god aptit. Senare idag var det babysim!! Idag skulle man dyka ner med ett grepp om babyn, släppa taget för att sedan ta en nytt tag och upp. Allt detta tar 10sek. men det var lite skrämmande att släppa taget. Alicia var nöjd och glad så det var bara jag som var lite orolig. Vad lillan älskar vattnet!!

Efter simmet är man alltid jättehungrig! Häromdagen öppnade det en sushirestaurang i Söderhamn, Selena sushi. Så efter simmandet idag köpte jag sushi!! Det var såååå gott!! Wasabin hade bra sting i sig och riset var tillräckligt klibbigt för att man ska kunna äta med pinnar utan att sushin faller i bitar. Hoppas det går bra för denna restaurang! Jag skall i alla fall handla där. Mums

20130220-201535.jpg

4 kommentarer

Filed under Babymat, Babysim, Händelser, Vardag

4 responses to “Simstund och sushi

  1. Ica

    Lilla söta Liici!

    Och där ljög du duktit! Du ska ju ner nästa helg 😉

  2. Vad duktig du är som lagar. Har sagt att jag ska börja med det också, men vi får se 🙂

    Vi har missat babysimmet två gånger nu eftersom hon har varit och sjuk och det blir nog inget på månadg heller för hon hostar fortfarande. Såååå himla synd 😦

    Alicia är så fin i sin stol ❤

Kommentera

