En hemmamammas lycka

Jag håller på att rensa igenom mina grejer här hemma. det är loppis på lördag och tänkte faktiskt föra dit en del skor, kläder m.m som jag inte använder och som bara står här hemma. Medans jag höll på att rensa igår hittade jag till min lycka ett par mjukisbyxor som jag glömt bort att jag hade! De sitter perfekt på mig dessutom. Prata om lycka, då jag non-stop går omkring i mjukiskläder här hemma 🙂 Ingen lyxfru här som orkar piffa till sig om dagarna 😉

Hur skall jag någonsin kunna börja arbeta eller vara ute bland folk igen, dagligen ? 😉

En annan lycka är att lilljäntan vår sovit som en stock i en veckas tid. Vissa nätter inte ens ett litet pip av henne. Detta kommenterade jag igår och i natt fick jag återigen smaka på att gå upp ofta. KL 24,2 och kl 4 fick jag gå upp för då hade denna fröken bökat sig runt i sängen och låg med huvudet i fotändan och tittade ut genom spjälen. Det var bara att vända på henne så slockna hon på sekunden, men vad tungt det kändes när jag inte gått upp alls på några nätter. Nå hon var gnällig hela dagen till och från igår, funderar om hon har flera tänder på gång för hon dreglar kopiöst igen.

Det om det. Så mycket mera har jag inte att komma med just nu. Dagarna flyter på bra här hemma och ja, som ni vet, tiden går alldeles för fort när man har små. Nu skall jag pussa upp det lilla busfröt och så ser vi vad denna dag har att erbjuda!
Dagens outfit

20130222-084639.jpg

2 kommentarer

Filed under Alicia, Baby, sömn, Vardag

2 responses to “En hemmamammas lycka

  1. Håller med dig! Det är fantastiskt skönt att gå i myskläder hemma 🙂
    Vad härligt att höra att hon har sovit bättre, vi håller tummarna för att det är en ny och hållbar rutin (med små undantag vissa nätter såklart)
    Ja, visst känns det väldigt underligt att behöva gå till ett jobb varje dag. Bara det där emd att ställa klockan… Och här hemma brukar vi mysa i sängen minst en timme innan vi går upp, det känns som om det är något jag aldrig vill slita sig från. Men men. Reality. Man måste väl dit förr eller senare 😉

    Hoppas ni får en fin fredag 🙂

    (förresten… vill du gå och bada någon dag på Aqua? Lillan kan inte bada än för hon hostar fortfarande, men kanske framöver?)

    Kram kram

    • Jo vi hoppas att hon nu förstått hur skönt det är att sova hela nätter 😉 Vi brukar också ligga i sängen 1 timme innan vi stiger upp.. man kanske får börja öva att ställa klockan någon vecka innan jobbet kallar.. denna verklighet! 😉
      Vi kan gärna följa med och simma någon dag när ni kryat på er.
      Ha en bra dag!
      kramen

Kommentera

