Londonresan

I måndags åkte jag och min syster från Arlanda till London, var vi mötte upp min ovetande mamma och min duktige lillebror som lyckats lura mamma till den sekund hon såg mig och syster 🙂

IMG_2025

Vi checkade in på vårt hotell strax efter kl 21 så den dagen gjorde vi inte så mycket mera.

bild 1

På tisdag steg vi upp tidigt, åt frukost och sedan började vi leka turister. Vi såg Buckingham Palace, vakterna vid kungliga stallet, BIgBen och House of Parliament. Vi var även in i Westminister Abbey. Gick till Covent Garden, åt dyr fish´n chips. Besökte en marknad. Gick via Piccadilly Circus mot Oxford Street. Åkte dubbeldäckare tillbaka till hotellet.

bild 3 bild 4 bild 2 IMG_2033 IMG_2032 IMG_2055 IMG_2056 IMG_2068

På kvällen tog vi tunnelbanan tillbaka till Covent Garden var vi åt teater meny, två rätters plus dricka. Efter det gick vi på MammaMia musikal. Otroligt bra och häftig stämning.bild 4

IMG_2071

På onsdag drog lillebror iväg tidigt på morgonen för att träffa en kompis. Vi tjejer drog till Primark och shoppade utav bara den. Oj vad billigt allt var där. Alla hade vi hög puls i kassan, av nervositet vad det skulle landa på, och alla var vi lika förvånade att inte slutsumman blivit högre. Sen lunch på en indisk restaurang. Sedan tillbaka till hotellet. På kvällen gick vi i timmar för att ta oss in på en pub men det var knökfullt överallt. Helt tydligt hade vi missbedömt engelsmännens iver att sitta på pub. Det slutade med mat och cider och kortspel på hotellet. Syster var väldigt imponerad över att man kunde köpa Strongbow cider på 2l flaska för 4pund 🙂 Vi hade ia alla fall hur trevligt och roligt som helst !

IMG_2084

På torsdag checkade vi ut efter frukost. Gick i några souvenir butiker (igen) och tog plats på en pub kl 11 för cider. Nu fanns det plats och vi hörde varandra. Där satt vi i nästan 2h och pratade och hade allmänt trevligt. Sedan blev det lunch och strax efter det skulle mamma och lillebror ta bussen till flygfältet. En timme senare tog jag och syster bussen till det andra flygfältet. Vårt plan var 1 1/2h sent men det gjorde inget för när vi väl landat på Arlanda kl 0115 skulle vi sitta kvar där tills systers buss gick kl 6.15 och mitt tåg 6.41. Klockan 8.30 på fredag morgon blev jag upphämtad av maken och dottern. Underbart att vara hemma igen! Även resan var underbar och rolig men hemma är alltid hemma.

6 kommentarer

Filed under Resa

6 responses to “Londonresan

  1. mormor

    Borta bra men hemma bäst. Tack för härligt fina dagar i London.

  2. Vad härligt! Nu blev jag jättesugen på att besöka London, men det lär väl få dröja förstår jag! 🙂

    • 🙂 det går ju att resa med barn men det var nog(skulle jag tro) lättare att resa till storstad för turistande/shoppande utan baby. Solsemester och baby tror ja är lättare.

  3. Vilka underbara (!!!) bilder och det verkar sannerligen ha varit en underbar resa på alla sätt och vis 🙂

  4. Pingback: 2013 | Plinges vardag

Kommentera

