Vår dotter

Hon är till 99% tillbaka!! Fatta hur underbart det är!! Hon vaknade strax efter kl 6 idag. Åt sin välling som vanligt. Sedan lekte och busade vi fram till klockan 9, hon var på gott humör hela tiden. Sov sedan första vilan 9.19-10.25. Efter det var det musik och dans. KLockan 11.15 var det lunch. Hon tänkte krångla då och vred sig i matstolen men jag fick in en sked mat och hon verkade fatta att det var gott så hon åt hela portionen. Sedan åt hon lite banan på det medan jag åt min lunch. Efter lunch tog vi en sväng ner på stan för att gå i nya HM och Kappahl-butikerna. Det tyckte Alicia att var helt okej. Sedan hem igen och hon åt fruktsmoothie till mellanmål plus äppel. Mums. Återigen lite lekar och bus, gott humör hela tiden. Först klockan 14.40 la jag ut henne för andra vilan och hon sov till kl 16. Direkt då hon vaknade drog vi ut på veckohandel. Alicia älskar sitta i kundvagnen och titta omkring så att handla är inga större problem. Cykelhjälmen till henne införskaffades också. Nu väntar vi så till helgen för cykelpremiären!

Väl hemma igen var klockan 17.30. Jag värmde upp 3/4 barnmat och hon mumsade så glatt så jag ropade att maken skulle värma upp det sista, men på en annan tallrik så att jag inte behöver stiga upp och avbryta det bra ”flowet” vi hade. Mums igen och jäntan åt allt plus lite banan på det. Kvällen fortsatt med glada skratt x flera och lekar med bus. Klockan 19.40 värmde jag 150ml välling (tänkte att jag försöker inte ens med gröten idag eftersom maten blev sen och hon ändå åt allt). Alicia hängde vid mina ben när hon såg nappflaskan med välling, precis som hon brukade förr när hon såg flaskan 🙂 Vi gick in i henne rum och på 1minut hade hon mumsat i sig vällingen och somnade på 1röd sekund!

Har jag sagt hur mycket jag älskar henne?! Dessutom känner jag mig som en vinnare idag tack vare henne och hennes riktiga jag, gott humör och god aptit!

IMG_2504 IMG_2505

 

4 kommentarer

Filed under Alicia, Baby, Vardag

4 responses to “Vår dotter

  1. Omppu

    Voi dooodis ändå hur söt får man vara i en froggy cykelhjälm :))?! Fint att det lugnat sig. Hoppas ni alla mår bra! Kramar!

Kommentera

