Vappen

Idag vaknade dottern redan strax innan kl 6, pigg som en mört. Hm.. ja det var väl inte så mycket att göra åt än att stiga upp då. Klockan 8 var vi ute och jag och dottern körde iväg bilen till bilverkstaden för nya däck. Ja , jag vet att det är sista april och däcken skulle varit bytta för ca 2 veckor sedan. I alla fall hade jag trott att de skulle byta på en gång, men jag fick lämna bilen där och då var det bara att ta lillan i famnen och gå hem. Det gick ju ganska bra det också, hon var på gott humör och prata på och jag fick mig en morgonpromenad med extra tyngd. Vi stannade även en snabbis i parken för att gunga, eller rättare sagt hon gungade och jag vilade ryggen.

Hemma igen la jag ut henne på balkongen och ställde mig själv i köket. Vispgröt på hallon(lingon är ju för äckligt) och mat till Alicia har nu kokats och lagrats 🙂 Huset är även dammsugat, golvtorkat och dammtorkat. Klockan är 10.24. Prata om effektivitet! Bara skoluppgiften kvar då 😉

Idag skall vi fira vappen, eller Valborg. Vappen låter som ett roligare firande än valborgsafton. Hur som helst är tanken att vi skall ta oss till Sandarne Ip och kolla på kokkon (majkasan) och vandra omkring, kanske äta en grillkorv, hoppas de har det där. I nästa vecka kommer syster hit med mjöd och munkar så firar väl igen då 🙂

Tills dess får jag se på hennes bilder. Ser det inte gott och proffsigt ut? Mums 🙂blogger-image-864783013 blogger-image-700570340

 

Glada Vappen!

2 kommentarer

Filed under Händelser, Vardag

2 responses to “Vappen

  1. mormor

    Glada Vappen till er alla tre. Va roligt att Alicia börjar vara sig själv igen. Lilla Busan.

Kommentera

