Tårta

Igår kväll låg jag i sängen och tittade på Hela England bakar, bröllopsspecial. Åh vad jag tycker det är häftigt med människor som kan baka så bra och vilka snygga tårtor man kan få idag. Jag kollar ofta runt på bloggar, fb och Instagram och imponeras av hur amatörbagare är duktiga. Med amatör menar jag folk som på sin egen tid/fritid tar sig tid och ork att baka och göra underverk i alla dess former, figurer, färger och smaker. Till och med jag som inte tycker om att stå i köket blir nästan sugen på att baka.

Hur som helst, snart fyller jag år och visst är det gott med kaka men tänker köpa nån färdig bit eller kanske strunta i det till och med. Däremot fyller lillan snart 1år och då skulle jag vilja ha en fin tårta. Efter att jags ett på programmet igår kväll kollade jag runt lite och hittade idéer som jag skulle kunna tänka mig som tårta till henne. Färgglatt och gott skall det vara. Det behöver inte vara dubbelvåningar men samtidigt, varför inte. Nu gäller det bara att hitta någon som kan tänka sig baka och som inte kostar skjortan. Hon fyller 1 men det är inget som hon själv kommer att minnas och vi har inte planerat att ha ett jättestort kalas heller men håll med om att man blir kalasglad av tårtorna.

(Alla bilder är från Instagram #barntårta #kidscake)

IMG_2776 IMG_2777 IMG_2778 IMG_2779 IMG_2780 IMG_2781Tror nr 2, 3 och 6 är favoriter… vad tycker du?

 

2 kommentarer

Filed under Alicia, Baby, Fest, Händelser

2 responses to “Tårta

  1. Ica

    2an är super cool 🙂

  2. 2an är också min favorit 🙂 Jag brukar titta på ett program som heter Cake Boss och de bakar såna grymma tårtor! Det skulle vara roligt att kunna, jag hade tänkt pröva till 1-åtsdagen men nu är jag inte säker längre, börjar luta åt jordgubbstårta ändå 🙂

Kommentera

