Påväg till Finland

Vår resa till Finland började igår morse bTågresan gick bra. Första timmen var Alicia upp och ner överallt men ändå på bra humör. Sista timmen stod jag mestadels med henne sovandes i Manducan. Satte jag mig så vaknade hon,men ca 25min satt jag med henne sovandes på mig.

20130625-103618.jpg

20130625-103425.jpg
På arlanda fungerade inte självincheckningarna för flyg med Finnair och kön var hur lång som helst. 5minuter efter att incheckningen borde ha stängt blev vi incheckade. Kön till säkerhetskontrollen var mils lång. Jag fick kila men var genomsvettig av att ha Alicia i Manducan. Vi hann inte äta något och jag hann knappt byta hennes blöja innan boardingen börjat. Jag hade tänkt att hon skulle få äta och röra på sig innan planet men så blev det inte. Så förutom välling och smörgås till frukost fick Alicia äta äpple,smoothie och riskaka, stackarn.

20130626-150301.jpg
Hann dricka lite innan boarding.

20130626-150340.jpg
Flygresan gick bra. Vi hade en tom fönsterplats bredvid så Alicia kunde sitta där under flygningen. Under lyftning/landning satt hon i min famn och hade nappen i mun och verkade inte reagera mot trycket.
Väl framme i Vanda mötte pappa/mofa oss.
Överlag gick resan hit bra!

20130626-150701.jpg

2 kommentarer

Filed under Resa, Sommar

2 responses to “Påväg till Finland

  1. Jee, Välkommen till Finland! =)

  2. Ica

    Skönt att det gick så bra! 🙂

Kommentera

