Mamma på vift

Om söndagen var en bra dag var igår en ännu bättre dag. Alicia vaknade återigen på gott humör och det fortsatte under hela dagen. På förmiddagen gick vi till parken och där gungade och åkte hon rutschkana. Hemma åt hon all lunch och somnade sött. Jag och mamma passade på att lägga oss i solen igen och njuta av sommarvärmen. Klockan 16 skulle jag ta tåget till Helsingfors för att möta upp några vänner och eftersom lillan varit lite väl mammig så var jag orolig över hur det skulle gå här hemma. Jag hade planerat att vara hemma igen till kl 20.30. Mamma satt och lekte med Alicia när det var dags att åka iväg då jag sa inte hej utan bara smet iväg. Kl 17 fick jag ett sms om att inget skrik hittills och att hon ätit all mat.
I Hesa träffade jag Sari och Jill för en cider men medan vi satt i solen frågade jag om de hade lust att äta? Hemma var allt lugna gatan så det var ingen på för mig att komma hem med ett tidigt tåg. Därför gick vi vidare till Iguana för en cider till och god mat! Klockan 21 satt jag på tåget hem. Hemma hade allt gått jättebra, inget skrik eller gnäll överhuvudtaget och lillan sov som hon skulle! Det var så skönt att fara iväg lite och få träffa kompisar och dessutom veta att det var lugnt hemma. Detta bör absolut upprepas!
Jag har i ha bilder från igårkväll men några från parken på förmiddagen.
Får se vad denna dag för med sig, vädret verkar vara mulet men solen gömmer sig bakom molnen.

20130702-082525.jpg

20130702-082541.jpg

2 kommentarer

Filed under Alicia, Förälder, Sommar, vänner

2 responses to “Mamma på vift

  1. Nina

    Var finns parken, är den i Karis? Nyfiken då min son bara varit till en där, den närmast mina föräldrars hus 🙂

    • Hej. Parken finns på tallbackavägen i skuru/pojo. Igår var vi till fiskars och där var en jättestor och fin lekpark. Tyvärr har ja ingen koll på parkerna i Karis.

Kommentera

