En sån dag

Igår kväll somnade Alicia nästan med en gång, jag stod bredvid hennes säng en stund och sedan somnade hon och sov 20-6.30 utan ett knyst! Skönt. Eftersom hon sovit hela natten trodde ju jag att hon skulle vara på gott humör. Tji fick jag. Redan vid klockan 9 hade hon varit gnällig till och från i en evighet, kändes det som. Det vara bara att ge oss ut. Vi gick ett varv på stan, lekte i parken och satte oss på gräsmattan i en annan park. Ibland sken hon som solen och bara ville kramas och i nästa stund var allt fel. Väl hemma skulle hon inte ha någon lunch och redan kl 11 fick jag lägga henne för dagsvilan. Fast även då skrek hon i närmare 10minuter innan hon äntligen somnade. Jag passade på att fixa lite vid datorn och sedan skynda ut på balkongen till solen 🙂
Alicia vakande efter nästan 2h. Glad som solen, i en kvart. Japp, så bara att skiva upp melon, packa väskan och bege oss ut. Idag blev det cykelutfärd till stranden. Alicia satt tyst eller prata på gott under cykelfärden. På stranden var det mycket folk och det gick bra för Alicia att leka en stund med medhavd leksak. Vi traskade även på nere vid vattnet men det var nog för kallt att simma, även många andra gjorde det.
Alicia mumsade även vattenmelon med god aptit. Hela munnen full och ändå mera i knytnäven som skulle in i munnen. Det var knappt att jag själv hann/fick äta nåt 😉
Efter nästan 1,5h var lillans tålamod slut och det blev cykel hem igen. Återigen gick det bra. Väl hemma vara det gnäll till och från under hela tiden jag packade upp, gjorde plättsmet och stekte plättar. Suck för detta gnäll.
Plättar åt hon iaf med god min och mumsade på!
Efteråt var det lite bus och hon är mycket för att kramas nu. Även idag gick hon ca 4 steg flera gånger. Fortfarande kryper hon ju mest eller går med en himla fart längs med möbler och många gånger glömmer hon bort att hålla i och kan stå minuter utan stöd. Lillhjärtat.
När hon är glad och kramsjuk är hon den underbaraste lilla personen men när hon plötsligt bara gnäller och skriker är hon inte rolig att tas med. Jag har räknat till 100 säkert 100 gånger idag och tappat tålamodet endast en gång, duktiga jag. Det är inte lätt att inte höja rösten och bli förbannad då man under en hel dag får höra gnäll mer eller mindre.
Redan strax efter kl 19 blev det sängdags för henne och nu somnade hon bums, får se hur natten blir. Hoppas på en glad liten imorgon i alla fall.

20130709-194209.jpg

20130709-194159.jpg

20130709-194235.jpg

20130709-194255.jpg

20130709-194317.jpg

Plötsligt drog mörka moln in och det blev regn så då blir det soffan och TV för mig.

20130709-194609.jpg

2 kommentarer

Filed under Alicia, Förälder, Kärlek, sömn, Sommar

2 responses to “En sån dag

  1. Usch vi har också haft en gnällig dag idag så jag förstår vad du menar :/ Adrian har en tand på väg igen så jag hoppas han blir glad igen när den är framme. Tålamodet har åtminstone blivit bättre för mig och jag klarade mig med bara ett utbrott jag med idag 😛 Jag blir nog annars galen när han hänger i mitt ben och pirrar hela tiden och inget är bra.

    • Ja det är otroligt hur man kan tappa nerverna på de små men detta outhärdiga gnället tär på en. Här har vi tydligen vaknat upp till en likadan dag idag, suck.. och vad jag vet har hon inte flera tänder på gång just nu. Hoppas ni har en bra dag!

Kommentera

