En dag på stranden

Lillan vaknade första gången 4.30. Då tog jag henne till vår säng i förhoppningen om att sova längre. Hon rullade runt i sängen till kl 5 men efter det somnade hon och jag sov till och från till kl 6.20. Om det är bättre än att sova ordentligt fram till kl 5.30 vet jag inte.
Morgonen gick bra här hemma och vid halv tio gick hela familjen ut och så cyklade vi till e-center för handling av lördagsgodis. Alicia gillar att åka cykel och vädret var underbart. Så medan vi var igång kläckte vi tanken om att ge lunch till lillan och sedan åka ut till stranden för hennes vila där och vår lunch och solpaus. Sagt och gjort. Det blev att mata Alicia och handla strandmat och ca 11.30 var vi stationerade på stranden. Alicia somnade ganska fort i sin resevagn och vi njöt av medhavd mat och sol. Tyvärr sov Alicia inte längre än knappa timmen, men sedan mumsade hon glatt vattenmelon och tugga köttbullar. Vi vågade oss även ner till vattnet en sväng. Fast jag tycker det är kallt fortfarande. Enda gångerna jag simmar utomhus är när jag är utomlands och det är närmare30 grader i vattnet. Hur som helst vågade Alicia sig lite mera i vattnet nu än tidigare gånger på stranden. Hon älskar ju vatten och att simma men det har varit väldigt kallt i vattnet så hon har inte ens försökt blöta ner sig, men nu plaskade hon lite.
Sedan började det blåsa och till en början var det ganska skön blåst men efterhand blev det bara blåst och nja så roligt är det inte att ligga i blåsten, så det var bara att packa ihop och bege sig hem. Hemma har Alicia för det mesta varit på gott humör, lite gnäll hör väl till, men bra har hon orkat med tanke på att hon bara sovit drygt en timme.
Nu är hon i säng, maken på jobb och jag bar mitt lördagsgodis och tv:n som sällskap.

20130713-193151.jpgtill och med maken passade på att njuta av solen

20130713-193120.jpg

20130713-193227.jpg

20130713-193220.jpgmums med vattenmelon

20130713-193249.jpg

1 kommentar

Filed under Sommar

One response to “En dag på stranden

  1. Så härligt med lite strandmys. Här går vi sakta framåt. Lillan har precis börjat tycka att det är okej med gräs, men är fortfarande skeptisk till sandlåda (försöker att träna henne inför kommande strandliv). Man får ta det lite som det kommer antar jag.
    Hoppas ni har en skön söndag nu 🙂

Kommentera

