Allt möjligt

Nu är det ett tag sedan jag skrev och det är för att jag har jobbat. När maken har kommit hem från jobbet på morgonen har jag lämnat över lillan och sedan åkt på jobb.
På jobbet har det varit som förut, fastän jag inte jobbat mera än några turer på 13 månader så är det som jag aldrig varit borta. Ganska skönt att det är så.
Jag har fått arbetsschema och från och med 10 sept jobbar jag igen, dock ”bara”80%. Resterande procent skall jag vara på skolan här i Söderhamn, så jag jobbar ändå heltid men en dag på hemmaplan så Alicia kanske kan få lite kortare dagar ibland.. jag får dessutom min praktik gjord för denna termin samtidigt som jag jobbar.

Idag har jag återigen varit hemmamamma. Tyvärr är detta väder inget att hurra för, grått och mulet och regn till och från. Det blev ändå en tur till parken men annars har vi fördrivit tiden inomhus, det blir ganska långtråkigt men det går. Hon har däremot stigit upp själv utan att ta stöd i någonting flera gånger både i parken och inne. Stora tjejen.IMG_3655I ”bokvagnen” kan man också sitta om man kastar ut alla böckerna 🙂
På kvällen badade Alicia och kom på själv att om hon doppar ansiktet i vattnet fastnar badskummet i ansiktet. Sötfian vad hon tyckte det var roligt!

IMG_3670
Jag har dessutom kollat igenom bröllopsbilder och filmer från vårt bröllop, åh vad fint det var. För att inte tala om alla goda vänner som var där och filmklippen visar att det var en bra fest dessutom 🙂

IMG_3804 IMG_3806IMG_3818

IMG_3956Martin hade skrivit en sång till oss, den var/är ju bara så bra och rolig!


Jag berättade för maken att jag suttit och tittat igenom filmerna och han sa att han gärna kan gifta sig igen, med mig då 😉 hmmm ,kanske man skall förnya löftena, och hoppas på en lika bra fest igen:) Eller så ser vi till att ordna en fest utan bröllop 🙂

Ja, detta blev ett rörigt inlägg. Nu blir det duschen och sängen för mig.

Lämna en kommentar

Filed under Alicia, Bröllop, Jobb, Sommar, Vardag

Kommentera

