städdag

I dag har jag, eller rättare sagt jag och Alicia, haft städdag här hemma. Jag torkade damm och vattnade blommor och hon kröp omkring och pratade. Sedan dammsög jag och Alicia inventerade sin pappas DVD-hylla samt hans klädskåp. Hon gick efter det vidare till sitt eget rum där böcker skulle dras ner och läsas. Min lilla ”hjälp”reda 🙂 Efter det åkte vi för att handla och gick i butiker, vilket hon för det mesta gillar. Väl hemma igen var det matdags och sedan skulle hon sova så jag kunde torka golven. Innan dess hann Alicia med att tömma tre av fem byrålådor i sitt rum med kläder… suck, men man kan ju inte vara arg när hon pratar så glatt och pekar och säger ”oj” 🙂

Nu sover hon och golven är torkade och jag har lust att inreda och dona i lägenheten.

Lillahallen skulle jag vilja måla i körsbärsblommig färg, såhär AlcroDesign2_ny

Sedan skulle jag vilja ha en ny säng och nya möbler till sovrummet images Unknown

Nåt sånt men kanske inte i rosa, men annars är möblerna fina..

sedan vill ja liva upp fönstren med växter, men det är något som varken maken eller jag är duktig på men orchideer borde vi väl kunna hålla i liv

images-1När hemmet är i skick vill jag fylla på med detta

1460517 UnknownSådana tankar har jag i dag. Så känner någon att de har allt för mycket pengar för att själv göra av med tar jag gärna emot 🙂

Alla bilder är tagna via google.

Lämna en kommentar

Filed under Vårt hem

Kommentera

