En sommar(?)dag

Igår sov vi till 7.20 från kl 20 (ja vi la oss 21)kvällen innan. Otroligt skönt! På morgonen när vi vakande sken solen men när vi ca 1,5h senare skulle ut till parken var det mulet, grått och blåsigt inte alls som en dag i slutet av juli skall vara. Vi gick till parken i alla fall men med lite mera kläder på. I parken var vi helt ensamma.

Hemma igen åt vi lunch och busade en stund. Sedan sov Alicia nästan 2h och jag surfade runt på nätet.
Sedan mellanmål och så begav vi oss ut på promenad och hallonjakt. Nu var det i alla fall lite finare väder ute, men blåste bra nog ändå. Hallonen som vi sökte fanns ingenstans, eller jo till slut hittade jag men de var inte mogna att plocka ännu. Däremot hittade jag blåbär. Alicia satt jättesnällt i vagnen medan jag plockade blåbär. Efter ca 15-20 min var hon rastlös men när hon fick några egna blåbärsris att plocka bären från var hon nöjd igen och jag hann plocka lite bär till..
Hemma var det middagstid och så bakade jag en blåbärspaj också mums vad gott.

Idag skiner solen men i skuggan är det inget vidare varmt. Nu blir det lunch för mig och senare idag väntar vi besök av Bene och Jeanette. 🙂

Bilder från igår 🙂

20130722-120613.jpg

20130722-120632.jpg

20130722-120657.jpg

20130722-120708.jpg

20130722-120806.jpg

20130722-120820.jpg

20130722-120840.jpg

2 kommentarer

Filed under Alicia, Sommar

2 responses to “En sommar(?)dag

  1. Ica

    Va kul att dom hälsar på! Du får hälsa dom. Här har det blåst någe jävulskt ida igen också. Harmar när solen lyser från klar himmel men blåser isig nordan 😦

    Ha så kul o pussa mosters lilla Liicigrisi<3

  2. Tack för ditt svar! Jag förstår dig, jag är också kass på att kommentera från telefon, eller lat rättare sagt… 🙂 Vad gott med blåbärspaj!! Jag måste ta mig tid att baka nån dag, har hela trädgården full med rabarber och smultron 🙂

Kommentera

