Någonting nytt

Idag vakande vi återigen till en varm dag, dock inte helt klarblå himmel. Regnväder utlovades under dagen enligt väderlekarna. maken gick ut med Alicia på morgonen och jag gjorde mat. När de kom hem skulle Alicia äta och sedan sova. Fortfarande var det varmt ute men molnen började samlas. När Alicia vaknat ic ätit mellanmål åkte jag med henne till Bergviks marknad. Jag har aldrig varit dit innan och tyckte det skulle vara ett roligt program för eftermiddagen. På vägen började det regna lite grann, men det såg ljusare ut mot det hållet vi var på väg. Ju närmare vi kom desto mera regnade det och jag såg flera blixtar. När vi kom fram vräkte regnet ner och det åskade. Som tur är det sufflett på resevagnen som alltid finns i bilen och jag hade även ett paraply med. Kändes sådär att stiga ur bilen i detta oväder men tänkte att vi har ju ändå åkt dit och lite vatten skadar inte. Vi får åka hem och värma oss sedan. (fast det var varmt i luften)

På marknaden gick vi runt ett varv och stannade till ibland och tittade omkring, men redan efter ca 20min begav vi oss hemåt igen. Solen sken då men det regnade mycket och var mörkt runt omkring. Nå det blev en snabb sväng och jag tycker att själva marknadskänslan är mysig, även om detta var en liten marknad. Dessutom sålde de Langos så skulle det varit bättre väder och jag hade tänkt på att ha mera kontanter så skulle det blivit lite mat. Nu blev det koksboll och hemfärd.

IMG_3759 IMG_3760 IMG_3762 IMG_3763 IMG_3764 IMG_3767Hemma höll regnet upp så istället för att gå in direkt gick vi till parken bredvid oss där man tävlade i nordiska mästerskapet i yxkastning. Förutom yxkastning tävlas det också i loggingsport. Även deltagare från Finland och Estland var med. En stund kunde vi vara där och Alicia gick helst omkring och fram till alla.

IMG_3770 IMG_3773 IMG_3774

Så gick den dagen ganska bra. Det blev ändå långa timmar hemma på kvällen  men det gick bra ändå. Nu sover hon och jag skall äta, dricka en lonkero och se på TV, om man törs, det bullrar på igen.

 

Lämna en kommentar

Filed under Sommar

Kommentera

